İş Hayatında Hikayeleştirme Sanatı
Haluk SİCİMOĞLU
Detaylar
İş Yaşamında Hikayelerin Yeri ve Verilerin Hikayelere Göre Daha Etkisiz Olduğu Durumlar
- Tek Boyutlu Anlatımdan Üç Boyutlu Anlatıma Geçmek
- Tuzak Sorulara Etkili Yanıt Vermek
- Tünel Görüşünden Kurtarmak
- Söylemeden Söylemek
- İnisiyatif Almaya Zorlamak
- Etkileyici Demo Yapmak
- Direktif Vermeden Görev Vermek
- Olumsuz Şartlarda Olumlu Bir Hava Yaratmak
- Gerginlik Yaratmadan Olumsuz Yanıt Vermek
Etkili Bir Hikayenin ve Hikayecinin Özellikleri Etkileyici Bir Hikayenin Bileşenleri – SMILE Modeli
Usta Konuşmacılardan Öğrendiğimiz 23 Hikaye Anlatım Yöntemi
- Hikayeye Etkili Başlangıç Yapmak
- Bir Hikayeyi Çekici Kılan Gizli Unsurlar
- Karakterleri Zihinlerde Canlandırmak
- Zihinlerde Bir Sinema Filmi Yaratmak
- Hikayenin İnandırıcılığını Artıran Detaylar Eklemek
- Pozitif Hikayelerin Gücü
- Kıvılcım, Değişim ve Kıssadan Hisse
Çağlar Boyu Değişmeyen Hikâye Kurgusu: Kahramanın Yolculuğu
- Kahramanı ve Mentoru Tanımak
- Dinleyicinin Titreşim Frekansını Yakalamak ve Dinleyiciyi Sürüklemek
- Kahramanın Sen Değil Dinleyici Olduğunu Unutmamak
- Kahramanı Sunumdan Önce Tanımak
- Dinleyiciyi Segmente Etmek
- Mentorluk Görevinin Sende Olduğunu Hatırlamak
- Ortak Zemin Yaratmak
Yolculuğu Tanımlamak
- Dinleyicinin/ Kahramanın Hikayesini Yazmak
- Hikayenin Ana Fikrini Aklından Çıkarmamak
Dinleyiciye Eşiği Atlatmak
- Dramatizasyonun Özü: Kontrast
- Risk Almaya Değeceğini Unutmamak
- Dinleyicinin Olası Direncine Gönderme Yapmak
Veriler, Sunumlar ve Hikayeler
- Slayt Hazırlama Fikir Hazırla!
- Teknoloji'den Medet Umma, İnsani Etkiye Odaklan!
- Tasarımcı Gibi Düşün!
- Tablolar, Diagramlar ve Resimler
- Sunumu Hareketlendir, Hikayeye Dönüşsün!
Hikayeye Dönüştürme Atölyesi
Eğitmen
Haluk SİCİMOĞLU
Strateji Uzmanı
Amerika Birleşik Devletleri`nde Ohio`da Akron Üniversitesi`nde Pazarlama ağırlıklı İş İdaresi bölümünden mezun olduktan sonra Florida`da Miami Üniversitesi`nde, Pazarlama konusunda lisans üstü eğitimini tamamladı. Pazarlama İletişimi kariyerine 1988 yılında Manajans/Thompson`da araştırma bölümünde başladı ve aynı ajansta müşteri ilişkilerinde görev aldı. 1991 yılında ALICE/BBDO ailesine katılarak bu ajansın Stratejik Planlama Direktörlüğü`nü üstlendi. 1992 yılında Türkiye`nin ilk stratejik marka planlaması şirketi olan FOCUS 4`u kurdu.1998-2000 yılları arasında merkezi Barcelona`da bulunan BBDO University`nin Stratejik Planlama Bölüm Başkanlığı görevini yürüttü. O zamandan beri ateşli bir FC Barcelona taraftarı ve aynı kulübün resmi üyesi. Sicimoğlu, uzun yıllar BBDO Türkiye`de CSO görevini yürüttükten sonra 2015 yılında kurduğu THAAT`S IT Eğitim ve Danışmanlık şirketinin yöneticiliğini yürütmektedir. Bu görevinin yanında İzmir Ekonomi Üniversitesi ve Bilgi Üniversitesinde marka stratejisi ve yaratıcılık dersleri de veren Sicimoğlu, 2013/2015 yılları arasında Reklamcılık Vakfı Başkanlığı görevini yürütmüştür.
Stratejik Marka Yönetimi, İçgörü Avlama Teknikleri, Reklam Ajansları İle Doğru ve Etkili İletişim, Etkili Brief Verme Teknikleri, Marka Hikayeleştirme Sanatı, İş Hayatında Hikayeleştirme Sanatı, Marka Amacı ve Sürdürülebilirlik, Tüketici İçgörüsü Doğrultusunda Marka İnovasyonu, Yaratıcılık, kurumlara yönelik başlıca eğitim verdiği konu başlıklarıdır.
Eğitim Yeri
Zoom