0212 454 0000
akademi@immib.org.tr

Detaylar

Eğitim İçeriği

 

  • Eğitim Öncesi Analiz ve Farkındalık Testi
  • Tahsilata Yönelik Algı Çalışması
  • Ayrı Bir Uzmanlık Alanı Olarak Alacak Yönetimi
  • Alacak Yönetiminin Tarihçesi, Tanımı ve Doğru Uygulanması
  • Nakit Akşında Denge Unsurları
  • Tahsilat Kültürünün Bileşenleri
  • Alacak Türleri
  • Zaman ve Tahsilat Kabiliyeti Arası İlişki
  • Parayı Rica veya Talep Etmek Arasındaki Fark
  • Tahsilatın Aşamaları
  • Tahsilatta Sorun Yaşamadan Önce Alınacak Önlemler
  • Risk Yönetimi ve İstihbarat
  • Ödeme Önceliklendirme Mekanizması
  • Müşteri Sınıflandırması
  • Ödeme Alışkanlıklarını Değiştirmenin Yolu
  • Sürdürülebilir Müşteri İlişkisi için Tahsilat Yönetimi
  • Tahsilat Kültüründeki Değişkenler
  • Ticarette Ödeme Araçları
  • Ticarette Ödeme Şekilleri
  • Vadeli Satışlarda Alınan Riskler ve Nedenleri
  • Marka Gücünün Tahsilat Etkisi
  • Tahsilat Günleri ve Saatleri
  • Dünyada En Sık Kullanılan Tahsilat Yolları
  • Etkin Tahsilat Bileşenlerinin Üst Grupları
  • Şirket Organizasyon Yapısının Tahsilata Etkileri
  • Etkin Tahsilatın Bileşenleri
  • Followup Emaillerin Önemi
  • Müzakere Tarzları
  • Etkin Tahsilatta 5n + 1k
  • İnsan Faktörü; Borçlu ve Alacaklı Psikolojisini Anlamak
  • 4 Borçlu Tipi ve Uygun Yaklaşımlar
  • Planlama ve Hazırlık Süreci
  • Sık Yapılan Hataların Telafisi ve Önlenmesi
  • Tahsilat Görüşmelerindeki 11 İkna Tekniği
  • Gecikmiş Alacaklarda Yasal Takip Seçenekleri
  • Yurtdışında Tahsilatta Ülke ve Coğrafyanın Etkisi

Eğitmen Notu : Şirketlerin büyümesi ve hatta ayakta kalabilmesi için ‘nakit akışını’ iyileştirmeleri şart. Vadesi geçmiş alacakların tahsilini hızlandırmak ise günümüzde şirketlerin birinci önceliği haline geldi.  Çünkü vadesi geçmiş alacakların ‘finansal maliyeti’ çok yüksek. Ve krediye erişim imkanları da maalesef çok az. Bazı ipuçlarını ve teknikleri kullanarak, ‘müşteri kaybetmeden’ alacakların tahsilatını kolaylaştırmak mümkün. Uzlaşmayla alacakların takibinde dikkat edilecekler, sık yapılan hatalar, borçlu psikolojisini anlamak, ödeme önceliklendirme mekanizması, tahsilatın aşamaları gibi pek çok konuya bu eğitimde yer verilecektir.

 

 

Eğitmen

image
AYŞE BURCU ARSLAN DEMİRTAŞ

Girişimci, Alacak Yönetimi Danışmanı, Tahsilat Eğitmeni

Ayşe Burcu Arslan, 2007’den bugüne uluslararası alacak yönetim sektöründe girişimci, yönetici, profesyonel koç ve eğitmen şapkalarıyla yer almaktadır. Boğaziçi Üniversitesi, Uluslararası İlişkiler bölümünden mezun olduktan sonra, Hollanda Tilburg üniversitesinden ‘Kültürel Çeşitlilik Yönetimi’ alanında yüksek lisans yapmıştır. 2011 yılında kurduğu ARS Danışmanlık Türkiye’nin ilk Uluslararası Tahsilat Ajansıdır. Ekibiyle beraber bugüne kadar hem binlerce ihracatçı KOBİ’ye hem de EXIMBANK, THY gibi büyük kurumlara yurtdışı alacak yönetimi konusunda 155 ülkede hizmet vermektedir. Basında yer alan röportajları ve yayınlarıyla da alacak yönetim sektöründe farkındalık yaratmayı önemseyen bir kadın girişimci olarak KAGİDER, BUMED, ICF Koçluk Derneği ve HİB diğer iş hizmetleri komite üyesidir. Ayrıca LİBER kitap kültür sanat derneği kurucu üyesi ve de DIŞYÖNDER yönetim kurulu üyesidir. Alacak Yönetim sektöründeki 2 uluslararası dernekte (IACC-International Association of Commercial Collectors ve LIC-League International for Creditors) yönetim kurulu üyesidir. Üst düzey yöneticilere Tahsilat Danışmanlığı ve Profesyonel İş Koçluğu yapmaktadır. Pek çok yerli ve yabancı birlik, dernek, ticaret ve sanayi odasında da binlerce kişiye sunum, eğitim ve seminerler vermektedir.

 

Eğitim Yeri

Zoom