0212 454 0000
akademi@immib.org.tr

Detaylar

1. Giriş ve Temel Kavramlar

Pazar Araştırmasının Rolü ve Fonksiyonu

İhracat Pazar Araştırması Nedir?

2. İhracat Pazar Araştırması Süreci

Adım 1: Hedef Pazar Belirleme

Pazarın Genel Analizi

Hedef Pazar Seçim Kriterleri

Adım 2: Pazar Araştırması Planlaması

Araştırma Hedefleri ve Soruları

Araştırma Stratejisi ve Metodolojisi

Adım 3: Veri Toplama

İkincil Veri Kaynakları

Birincil Veri Toplama Yöntemleri

Adım 4: Veri Analizi

SWOT Analizi

PESTEL Analizi

Adım 5: Sonuçların Değerlendirilmesi ve Yorumlanması

2

3. İhracat Pazar Araştırması Araçları ve Kaynaklar

İstatistiksel Veri Kaynakları

İhracat Pazar Analizi Araçları

Ticaret ve Sanayi Odaları, Ticaret Ataşelikleri ve Diğer Kaynaklar

4. Modül: Hedef Pazar İçin Strateji Geliştirme

Pazarın İhtiyaç ve Talepleri

Farklılaştırma Stratejileri

Rekabet Analizi

5. Kültürel ve Hukuki Faktörler

Hedef Pazarın Kültürel Dinamikleri

İhracat İçin Hukuki Faktörler

İhracat İşlemleri ve Belgeler

6.İhracat Pazar Araştırması Örnekleri ve Vaka Çalışmaları

Başarılı İhracat Pazar Araştırmalarının Örnekleri

Gerçek Hayatta Karşılaşılan Zorluklar ve Çözümler

7. Sorular ve Tartışma

Katılımcılardan Gelen Soruların Yanıtlanması

Grup Tartışmaları ve Deneyim Paylaşımı

Eğitmen

image
Elif PEKÇETİN

Uluslararası Ticaret Danışmanı

 

İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İşletme bölümünden mezun oldu. Eğitimine İngiltere’de Oxford House College Business Management de devam etti. Pekçetin çeşitli dış ticaret firmalarında görevler üstlendikten sonra merkezi İstanbul’da bulunan Netfor Danışmanlık ve Dış Ticaret’i kurdu (2003). Netfor, Türkiye’nin her bölgesinde yerleşik firmalara, derneklere, ticaret odalarına ve Avrupa Birliği projelerine ihracat danışmanlığı ve eğitimi hizmeti veriyor. KOBİ’lere yönelik eğitim ve kapsamlı danışmanlık hizmetlerinin yanı sıra tekstil, gıda, sağlık, denizcilik, enerji, mobilya, bilgisayar, ilaç, makine ve teçhizat, inşaat malzemeleri sektörlerinde faaliyet gösteren yerli ve yabancı kuruluşlara ticari danışmanlık hizmeti sunuyor.

Pekçetin, İstanbul’da başlattığı ihracat hizmeti girişimini küresel ve bölgesel gelişmelerin izinde Hollanda – Amsterdam ve Birleşik Arap Emirlikleri – Dubai’de kurucu ortağı olduğu şirketleriyle Avrupa ve MENA bölgesine uzanan geniş bir perspektife taşıdı. Elif Pekçetin farklı kıtalarda iş yapan geniş bir ağa sahip. Bunlar arasında ABD, Avrupa, Türk Cumhuriyetleri, Körfez ülkelerinin yanı sıra Uzakdoğu coğrafyası ile Kuzey ve Orta Afrika ülkeleri bulunuyor.

Pekçetin’in eğitim ve danışmanlık projelerini yürüttüğü kuruluşlar arasında Türkiye’nin ihracatında önemli yeri olan Adana, Gebze, Ceyhan, Antalya Ticaret Odaları ile GİDEM ve KOSGEB gibi kilit iş dünyası yapılanmaları dikkat çekiyor.

Elif Pekçetin, profesyonel çalışmaları dışında yerleşik olduğu coğrafyanın ekosisteminde aktif toplumsal hizmetler içinde yer alıyor. Dubai Ticaret Odası İş Kadınları Konseyi İş Mentoru olarak görev aldığı Pekçetin’in pek çok kadının iş hayatında iz bırakan aynı zamanda bir Türk kadını olarak Müslüman coğrafyada katma değer yaratan çalışmalarından bir tanesi. Ayrıca DEİK BAE İş Konseyi Yürütme Kurulu, Uluslararası Ticaret Odası (ICC) UAE Yatırım & Ticaret Komitesi Başkanlığı yapmaktadır.

Felix International’in yerleşik olduğu Dubai, Körfez ve Mena bölgelerinin ticaret merkezi; Amsterdam ise Avrupa’nın merkezinde, Pekçetin tüm bu lokasyon avantajları, sektör deneyimi ve güçlü networkü ile uluslararası ticarette fark yaratan danışmanlık hizmetleri veriyor. Şirketlerin uluslararası ticaretlerini bir üst seviyeye çıkarak, geleneksel ihracat yöntemlerinin ötesinde yeni iş modelleri geliştiriyor. Bugüne kadar 100’den fazla ülke ile 10’dan fazla sektörden ve farklı kültürlerden yüzlerce müşteri ile çalışan Pekçetin, uluslararası ticaretin dinamiklerine olan hakimiyetiyle katma değer yaratan iş birlikleri ve iş modelleri geliştiriyor

Eğitim Yeri

Zoom