Uluslararası Pazarda Müşteri Bulma ve Satış
Arif GÜNEŞ
Detaylar
İhracata Giriş
- İhracat Yapma Kararı Verilirken Neleri Dikkate Almalıyız?
- İhracat Stratejisini Nasıl Oluşturmalıyız?
İhracatta Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?
- İhracatta Pazar Araştırmasının Adımları
- Amacın Belirlenmesi
- Ürünlerin Sınıflandırılması
- Gerekli Verilerin Belirlenmesi, Toplanması ve Değerlendirilmesi
- Masa Başı Araştırma
- Alan Araştırması
Pazar Analizleri ve Değerlendirmeleri Nasıl Yapılır?
- Hedef Pazar Seçimi
- Müşteri İçin Değer Yaratma
- Hedef Pazara Yönelik Pazarlama Stratejilerinin Oluşturulması
- Hedef Pazara Uygun Ürünün Belirlenmesi
- Hedef Pazar Bölümüne Uygun Fiyat Teklifinin Hazırlanması
- Hedef Pazar Bölümüne Uygun Dağıtım Kanalının Seçilmesi
- Hedef Pazar Bölümüne Uygun Tanıtım ve Pazarlama Faaliyetleri
- Hedef Pazarın Karşılaştırmalı Değerlendirilmesi
- Hedef Pazarlar İçin Fiyat Stratejisinin Oluşturulması
- Pazar Araştırması Ve Pazara Giriş Faaliyetlerine İlişkin Destekler
Yurtdışı Pazarlarda Müşteri Bulma Teknikleri Nelerdir?
- Yurtdışı Pazarlarda Müşteri Bulmada Kullanılan Ana Yöntemler
- Yurtdışı Pazar Araştırmasında İnternetin Etkin Kullanımı, Yararlanılabilecek Siteler (Uygulama Örnekleri İle)
- Müşteri Tanıma ve Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Rekabet Analizi
İhracatta Satışa Hazırlık-Fiyatlandırma-Satış Stratejileri
- Uluslararası Satış Stratejileri
- İhracat Fiyatının Belirlenmesi
- Ürünün Özelliklerine Göre Ambalaj Seçimi ve Maliyete Etkileri
- Kullanılacak Teslim Şeklinin Analizi, Taraflar Açısından Doğuracağı Finansal Riskler ve Maliyetler
- Kullanılacak Ödeme Şeklinin Analizi Taraflar Açısından Doğuracağı Finansal Riskler ve Maliyetler
- Banka Giderleri
- İhtiyaç Duyulacak Temel (Ticari ve Diğer) Belgeler ve Maliyetleri
- Taşıma Sigortasının Maliyeti, Kapsam ve İçeriği
- Belgelerin Eksikliği ya da Gecikmesi Halinde Tarafların Üstleneceği Maliyetler
- Lojistik Organizasyonunun Maliyet Açısından Analizi (Taşıma Şekillerinden, Kullanılan Araçtan Kaynaklı Maliyetler, Lokal Masraf, Navlun, Demuraj, Ardiye ve Lojistik Sürecindeki Tüm Diğer Maliyetlerin Örnekli Analizi ve Maliyetleri Minimize Edebilmek için Yapılması Gerekenler)
- İthalat-İhracat Yapılacak Ülkeye Göre Değişen Gümrük Vergilerinin Hesaplanması
- Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu (GTİP) Numarasının Maliyet Hesabındaki Yeri ve Önemi
- İthalat ve İhracat Toplam Maliyetinin Hesaplanması
- Maliyeti En Aza İndirebilmek İzlenmesi Gereken Yol ve Alınması Gereken Önlemler
- Örnek Uygulama ve Vaka Analizleri
Eğitmen
2001 yılında Antalya Akdeniz Üniversitesi Turizm İşletmeciliği bölümünden mezun oldu. Eğitimi sırasında Antalya’da yer alan ve Rus, Alman ve Türk pazarında faaliyet gösteren birçok firmanın operasyonlarında yer aldı.
2006 yılında TAV ailesine turizm operasyon ve e-ticaret uzmanı olarak katıldı.
2011 yılında iş hayatının yanında Boğaziçi Üniversitesi-Pre MBA programını başarıyla tamamladı.
2014 yılında TAV Havalimanları Holding bağlı TAV Tourism E-Ticaret ve Operasyonlardan sorumlu müdür olarak görevine devam etti.
50 ülkede TAV bünyesinde iş yapacak yerel partnerler ve tedarikçiler ile işbirliği çalışmalarında yer aldı.
2018 yılında E-Ticaret ve E-Turizm konusunda TravelitHouse Danışmanlık şirketini kurdu.Aynı zamanda Global olarak hizmet veren havalimanı transferi konusunda PaxDrive B2B transfer sistemi kurucu ortak oldu. Şu anda 40 üzerinde ülkede tedarik ağlarında hizmeti alıyor.
Pandemi süreci ile birlikte gıda sektörü ile ilgili olarak bir girişim yaprak kahve sektörü ile ilgili 2020 sonunda global bir kahve ithalat-ihracat yatırımı yapıyor.
İş hayatı sürecinde şirketi içinde ve dışında operasyon, pazarlama, e-ticaret ve liderlik alanlarında birçok eğitim aldı.
İyi derecede Ingilizce, Bulgarca ve orta derecede Rusça, Almanca bilmektedir.
Uzmanlık konuları ; E-Ticaret, Tedarik Zinciri, Dijital Pazarlama, Global Pazar Araştırmaları, Strateji ve Coorporate Business, Liderlik, E-Sistem Entegrasyonları…
Arif GÜNEŞ aynı zamanda 2 kız babası.
Eğitim Yeri
Zoom