• DIŞ TİCARETTE İSTİHBARAT EĞİTİMİ
image

Eğitim süreci içinde daha önce tespit edilen ülkelerdeki hedef ve rakip firmaların tespit edilmesi için uygulanacak teknikler öğretilmektedir. Bunlarla ilgili izlenecek istihbarat süreci, alınacak bilgilerin yorumlanması, hedef tespitleri, ilgili kod sistemleri ve uygulamaları ele alınarak firma bilgilerine erişim için kullanılacak veri tabanları indeksleri uygulamalarla aktarılmaktadır.

image

YAMAN KOÇ

Eğitmen

  • EĞİTİM DETAYI
  • LOKASYON

DIŞ TİCARET İSTİHBARAT UZMANLIĞI

**Katılımcılar eğitime laptopla katılmalıdır.

 AMAÇ

Hiper rekabet ortamındaki dünyada stratejik üstünlük yaratmanın en önemli yollarından biri hedef müşterilerin ve rakiplerin doğru olarak tespit edilmesidir. Eğitim süreci içinde daha önce tespit edilen ülkelerdeki hedef ve rakip firmaların tespit edilmesi için uygulanacak teknikler öğretilmektedir. Bunlarla ilgili izlenecek istihbarat süreci, alınacak bilgilerin yorumlanması, hedef tespitleri, ilgili kod sistemleri ve uygulamaları ele alınarak firma bilgilerine erişim için kullanılacak veri tabanları indeksleri uygulamalarla aktarılmaktadır. Eğitim sonunda katılımcılara bir ülkeden belirli sayıda hedef müşteri bilgisi verilmektedir.

İÇERİK

❖ TİCARİ BİLGİ – TİCARİ İSTİHBARAT GENEL TEORİK VE FELSEFİ YAKLAŞIM

❖ TİCARİ BİLGİ VE İSTİHBARAT SİSTEMİ

❖ NOKTA ATIŞI İHRACAT, (4 ana modül)

  • OLASI HEDEF PAZAR TESPİTİ UYGULAMASI
  • HEDEF PAZAR MATRİSİ HAZIRLANMASI
  • HEDEF PAZAR MATRİSİ HAZIRLANMASI (katılımcılarla birlikte)

 

❖HEDEF PAZAR ANALİZİ (2. MODÜL)

❖HEDEF ÜLKELERDE YAPILACAK MÜŞTERİ/RAKİP İSTİHBARATI VE KAYNAKLARI

❖ÜRÜNÜNÜN MÜR MATRİSİNİN HAZIRLANMASI

❖HEDEF FİRMALARIN BELİRLENMESİ (3. Modül)

❖FİRMA GÜMRÜK AKSİYONLARINA ERİŞİM (30 ÜLKE KONŞİMENTOLAR)

❖ÜRÜNÜNÜN HEDEF PAZARA OPERASYON PLANI

❖TİCARİ BİLGİ VE İSTİHBARAT KAYNAKLARI